Whitsunday Islands 17-19 okt '13

17 oktober 2013 - Whitsunday Islands National Park, Australië

Don 17 okt ‘13

Eerst een korte intro gekregen en daarna voor de eerste keer aan boord geklommen van onze trimaran ‘Avatar’. Redelijk groot wel, al viel dat niet te zeggen over onze slaapcabin. Die zelfs te klein was om gewoon gestrekt in te liggen... Kennis gemaakt met het schip en maritieme normen en waarden onder leiding van kapitein Kirk! ;)

Daarna meteen voor het eerst gesnorkeld. Nadat ik het half verzuipen gewoon was heb ik enorm genoten van het koraalrif! De dag kon al niet meer stuk toen ik terug aan boord kwam en Lemon Tree door de speakers galmde. De boot had trouwens een goede galley (keuken), catering en muziekvoorziening. Terwijl iedereen chillt in de zon op dek. This is life, weg van de rest van de wereld, nergens aan (moeten) denken. Enkel aan de boot en de pracht eromheen.

Namiddag vlogen er even twee eagles (arenden) met onze boot mee. Één ervan zou al 40 jaar oud zijn en herkende de kapitein die hem vanop de boot vlees toegooide, indrukwekkend!

Een goede spaghetti later de hete, klotsende, mini kajuit ingekropen en proberen te slapen, want meer wakker op het koelere dek aan het wandelen als echt slapen :s

Cabin1st snorkel

Snorkel 2Snorkel 3

Snorkel 4After snorkel

EagleAvatar chill

Avatar chill 2

Vri 18 okt ‘13

Om 6am al gewekt na een verschrikkelijke nacht. Je moet het leren denk ik, zo op een schip slapen.
Door zo vroeg op te staan waren we wel als één van de eersten op Whitehaven Beach. Puurste lagoon, waar de stingrays (roggen) zo over je voeten zwommen! De stilte die hier hangt... De zuiverheid van het water en het zand! Het zegt genoeg als NASA zelfs hun telescoopzand hier komen halen.

Onze gids/bootsman had zich voor de gelegenheid in een Willy Wonka-kostuu, gewurmd en vertelde op een humoristische manier anekdotes over de omgeving. De natuurpracht hier is gewoon overdonderend overal waar je kijkt, je begint je één te voelen met alles rondom je. Behalve de vele toeristen op den duur dan. Tussen de rotsen ook nog een mooi plekje gevonden en een klifsprongetje gedaan... zalig!

Met de dingy terug naar de boot en de volgende snorkelsessie – epic! Een kortere geworden dit keer, want nog volg gegeten, maar wel een mooie:
De vissen werden tegelijk gevoederd waardoor er honderden om je heen zwommen! Ook enkelen kunnen aanraken.

Sessie 3 lieten we aan ons voorbij gaan, de schildpadden waren toch niet op de afspraak en zo hadden we de boot voor ons alleen om op te chillen B)
De wind stak nu op, dus hebben we zelf (in team) de zeilen uitgeslagen. De zee werd ook iets ruwer, maar niet echt last van gehad. Het eten was nog steeds super. Maar de scheepstoilet viel met niet te land te vergelijken, zeker niet na 3 dagen met 25 man! :o

Een algemene trend in Australië (of althans in de backpackerswereld) is dat de avonden veel trager voorbij gaan. Als je denkt dat het al 11 – 12u moet zijn, afgaand op het aantal geconsumeerde drank en wasted personen :p is het eigenlijk nog maar 7 of 8u! :o Maar iets vroeger proberen te gaan slapen dus. Mijn haar (en dat niet als enigste) voelt ondertussen als gedroogd hooi aan, na 3 dagen vol zweet en duiken. Er wordt al ferm uitgekeken naar de douche op het vasteland!

Whitehaven BeachWhitehaven Beach 2

Whitehaven Beach jumpWhitehaven Beach bleach

Whitehaven Beach piramideWhitsunday Islands National Park

Whitehaven Beach sight

Zat 19 okt ’13

Dit keer iets meer geslapen, maar de achterstand blijft. Zeker met nog een nachtbus in het vooruitzicht -_- Toch kunnen we constant blijven doorgaan zonder échte klop te krijgen (op een zwaar ochtendhumeur na ;) ). Misschien komt dat wel omdat er telkens weer iets nieuws is om naar uit te kijken.

Na een kort tochtje terug aan wal gegaan en de rest van de dag in het hostel in Airlie Beach doorgebracht: alles terug op orde zetten, wifi gebruiken voor de blog en eindelijk nog eens wassen!

Door al die tijd in de zon en vooral op zee ferm bruin geworden, het ziet er nu een beetje als bij een coureur uit :p

Om 20u30 de laatste Greyhound nachtbus opgestapt richting eindhalte Cairns. Geen plezierige rit dit keer want veel volk en weinig ruimte op de bus...

Avatar from bowAvatar from galley

Pizza time @ Airlie Beach

1. H&A:
    hééél tof
  2. Langenaken Lut + Paul:
    21 oktober 2013
    Waauwww wat een prachtige natuur ... fijn dat je het goed maakt en geniet er maar van !
  3. Slavica,Theo,Mathias,Nicolas:
    21 oktober 2013
    super dat je het goed stelt
    veel groetjes van ons allemaal
  4. Uncle Saimon:
    21 oktober 2013
    F#ck man, that 's nicer than f%#king here in Hengelhoef or the f*cking aquarium from Antwurp. Have fun and attention with the big fires n the neiberhoed.
  5. Stefan Voet:
    22 oktober 2013
    Dankje allemaal voor de geweldige reacties. Ik hou jullie verder op de hoogte.
    Groetjes aan iedereen in België van hieruit!