Auburn (Clare Valley) 9 jun - 20 jun '14

21 juni 2014 - Auburn, Australië

Maa 9 jun ‘14

Gestart met de nieuwe soort olijven: de ambetante allerkleinsten. Omdat het nationale feesdag is (Verjaardag van de Queen :p) wel een kortere, 3 uurtjes.
Erna hout gesprokkeld voor de open haard/CV. Namiddag apéro’tje (overblijvende Kahlua van de Tiramisu en een vatje Porto) genomen rond de smoking-‘bbq’. En na dinner aan mijn geslaagde tiramisu begonnen=)

090620142082090620142080

090620142083090620142087

Din 10 jun ‘14

Hele dag aan de hark gestaan. Bij deze kleine donders verkies ik dat boven de duizenden takjes uitfilteren.

Woe 11 jun ‘14

Alweer een dag kunnen afvinken na de zoveelste olijven in het oog te hebben gekregen x|

Don 12 jun ‘14

Vandaag al de kleinste variëteit olijven voltooid. Nog eentje te gaan, ongeveer een week. Daarom, en omdat de meeste anderen wat oververmoeid zijn kregen we een verlengd weekend:)
Opnieuw geweldig gelachen met ‘Frenchie’ :d
En t.g.v. een aantal verjaardagen met z’n allen gaan dineren in de ‘Rising Sun’ in Aubur, begot niet slecht;)

120620142091120620142094

Vri 13 jun ‘14

Om 4:15am opgestaan voor de WK-openingsmatch en erna weer gaan slapen:p
Na brunch en tussen films door even naar Clare geweest met Neli voor inkopen. ‘Proberen’ vroeg te gaan slapen voor volgende WK-nacht ;d

Zat 14 jun ‘14

Opnieuw ‘vroeg’ op voor 2 matchen dit keer: de vernedering van Nederland over Spanje en de nederlaag van de Australiërs tegen Chili :)
Voor de rest gewoon was-dagje, Trivial Pursuit gehouden en niet afgegaan ondanks de Australische versie :D

Zon 15 jun ‘14

Nog eens filmje gekeken en veel geluierd na vroeg op te staan voor Engeland-Italië met ovenverse croissants=)
’s Avonds even wakker gelegen va nde met koffie overladen tiramisu van Elie.

150620142095

Maa 16 jun ‘14

Nog eens terug aan het werk gegaan. De laatste soort olijven is weer groter en veel makkelijker te plukken. Al maakte de regen en doorweekte matten en kleren het wel wat zwaarder!

Ook besloten om 2 weken extra na te blijven (wooffing) bij Crhis en Lyn om te helpen snoeien. Èn om Elie’s auto (Toyota Camry, 1993) overt te kopen als hij komend weekend terug naar Frankrijk vliegt. Op die manier kan ik zelf op mijn gemak naar Melbourne rijden, na ook nog een weekje Adelaide te doen eerst (na dit).

Din 17 jun ‘14

Na het werkdagje speciaal opgebleven tot 1:30am plaatselijke tijd voor België’s WK-match tegen Algerije!;p Met hulp van de koffie en tiramisu was dit geen probleem:d Maar door de vreselijke tv-ontvangst echter niet alles kunnen zien :(

Woe 18 jun ‘14

Vermoeid weer het veld in. Tijdens de lunchbreak de gemiste 2de helft van de Rode Duivels herbekeken :)
Na het vertrek van Karen en Tony terug naar Mt Barker ook mijn eigen nieuwe kamer toegewezen gekregen voor komende laatste weken;)
’s Avonds nog NSW de State of Origin zien winnen en dan weer opnieuw opgemaakt voor de volgende WK-slaap-werk tijdsverdeling:p

Don 19 jun ‘14

Bij nader inzien toch maar een nachtje bekomen van het WK-ritme en weer een zeer productieve werkdag.

190620142122

Vri 20 jun ‘14

Opnieuw vroeger opgestaan om het einde van Uruguay – Engeland te zien. Daarna de allerlaatste plukdag met de ganse ploeg (niet voor mij helaas ;p). Een halve dag door het goede doorwerken van gisteren. Dus filmnamiddag gehouden en erna afscheidsdinner-, cadeaus en taart :)
Ondanks het werk heb ik een geweldig plezierige en grappige tijd gehad met de droge ‘Frenchie’ Elie en uiterst (kook)getalenteerde alleskunners Neli en Maria! Ik hoop hun zeker ooit terug te zien! :)

10369205_10152113621340723_8886190553543870856_nIMG_0268

1. G.L.:
    2 juli 2014
    Leuk om te horen dat je de Rode Duivels WK-gekte ook volgt vanuit OZ:-) Wellicht aan het bekomen van een kater na de winst tegen de VS;-) Take care!