Auburn (Clare Valley) 21 jun - 7 jul '14

8 juli 2014 - Adelaide, Australië

Zat 21 jun ‘14

Nog eens kunnen uitslapen. Met Elie de autodeal gesloten en erna met Maria mijn nieuwe aankoop uitgehaald voor een uitgeregend testritje naar Clare.
Wat WK-actie herbekeken en na dinner met Elie, Neli en Maria de avond afgesloten met hilarische trivia:D Morgen wééral tijd voor een afscheid van hun:( na een méér dan geslaagde periode!

Zon 22 jun ‘14

Vaarwel gezegd aan de drie compagnons. Opeens is het hier veel stiller! Gelukkig heb ik nog het WK en een karrevracht films :p
Tot de vroege ochtend opgebleven voor de belangrijke 2de match van de Duivels. Door vermoeidheid helaas halverwege in slaap gevallen:d

Maa 23 jun ‘14

Weer vroeg op met de intentie om met Chris en Lyn de laatste bomen te plukken. Maar door een overdaad regen, wind, koude temperaturen onder de 10°C en zelfs hagel hebben we ons beperkt tot houtsprokelen voor de haard, een gas-tripje met de Hilux en klusjes binnenshuis.
Namiddag dan maar de replay van België’s winst over Rusland en twee andere matchen herbekeken. We zitten al bij de laatste 16!:D

230620142126230620142129

Din 24 jun ‘14

Alweer een dag genikst door het noodweer, maw. recup-tijd;)

Woe 25 jun ‘14

Van het beter beetje weer geprofiteerd om met z’n drieën aan de laatste blok ongeplukte olijven te beginnen. Een goede hoop ook nog voor maar met 3 te zijn. Erna met Chris de lading naar de crusher gebracht en na dinner afgesloten met dagelijkse WK-highlights:)

Don 26 jun ‘14

Dag vrijaf voor mij omdat de katten van huis zijn;p

260620142132

Vri 27 jun ‘14

In de vroege ochtend weer op voor de 3de groepsmatch van de Belgen, weeral op een diefje gewonnen van Z-Korea:)
Vandaag de allerlaatste dag plukken! Net als woensdag weer +/- 750kg met maar 3 man.

Zat 28 jun ‘14

Uitslapen na eerste WK-loze nacht :p
Met Chris mijn auto uitgehaald voor een bevoorradingsritje naar Clare. Voor de rest beetje proberen te plannen en routes uitstippelen..
Opgebleven tot de eerste 16de finale: Brazilië – Chili, direct een 2u30 durende knaller :O

Zon 29 jun ‘14

Nageslapen na de korte nacht en alweer niet veel gedaan :p Enkel genoten van Colombia, de Adelaide Crows Showdown XXXVII zien winnen van Port en weer opgebleven om Nederland op het nippertje Mexico eruit te zien kegelen!

290620142135

Maa 30 jun ‘14

Een aantal voorbereidende werkjes en opruimingen gedaan. En voor de ‘tigste keer de ute bevrijd met met de tractor, waarom een pick-up met maar 2 wiel-aandrijving?!

Din 1 jul ‘14

Eerste dag snoeien met de pneumatische scharen. Een traag proces aangezien het goed moet gebeuren om volgend jaar nog oogst te hebben. Dagelijkse bevrijding van de boggende ute...

Woe 2 jul ‘14

Vroeg in de ochtend weer op om de 16de finale België – VS te zien, überspannend maar verdiend gewonnen: 2-1 n.v.!:D
Klusjesdag voor de rest. En na de lunch een leuke verrassing: Neli en Maria die even langskwamen, op hun terugweg naar Victoria.

Don 3 jul ‘14

Na hun camper uit het natte gras gehaald te hebben dit keer definitief vaarwel gezegd aan hun twee..
De rest van de dag gesnoeid en het resultaat daarvan opgeruimd met een gezellige bonfire;)

P7030299P7030302

P7030324

Vri 4 jul ‘14

Geen gesnoei vandaag door de regen. Dus maar even naar Gawler gereden en binnenhuisactiviteiten gedaan.

Zat 5 jul ‘14

Om 1u op om de eerste twee toppers in de kwartfinale van het WK te kijken: het saaie Duitsland versloeg Frankrijk. En uitermate genoten van de Braziliaanse passie die revelatie Colombia vloerden!
De auto nog eens uitgehaald voor een bezoekje aan Clare.

P7050327P7050332

Zon 6 jul ‘14

Weeral vroeg op om België helaas te zien verliezen van Argentinië in de kwartfinales.
Vandaag mijn laatste dag bij Chris en Lyn: afscheidstiramisu en geschenken voor onderweg :)
Ik ga het toch wel missen, de luxe, vrijheid, de mensen eromheen, ... Ik kijk er dus niet echt naar uit om weer hostels in te gaan:/

Maa 7 jul ‘14

Na een korte opkuis helaas de Tankey Estate en Cushka moeten achterlaten :(
In Gawler, bij Adelaide, 3 uur gedoe om mijn auto te (her)registreren. Is nu wel in orde.
Eens terug in Adelaide snel ingechecked in een backpacker in het centrum, 12 dorm zowaar:/ En erna direct doorgereden naar Highbury voor een zéér gezellig dinner bij de Limburgse Miriam en met haar leuke Nederlandse buren, zalig! Even terug Vlaams kunnen praten, even weg van de realiteit en ook sinds lang nog eens naar thuis kunnen bellen :)

1. Jef houben:
    8 juli 2014
    Stefan,
    Nog veel geluk toegewenst van een koppel uit Voeren .
  2. Nonkel Luc:
    8 juli 2014
    Dag Stefan,
    Zet je eens een foto van je auto op de blog? We zijn benieuwd.
    Groeten van ons allen hier!
  3. G.L.:
    10 juli 2014
    Schandalig hoe Argentinië gespeeld heeft in die match tegen onze Red Devils! Anyway, cool kerel! Is de administratieve rompslomp toch gelukt met de rego :-). keep left hé, niet gelijk de twee duitsers toen in Darwin, dat was schrikken:D Take care mate! and.. Cya soon!
  4. Stefan Voet:
    12 juli 2014
    Thanks!
    En dan belandt dat nog in de finale ook :o
    Ja, nu wel pff:/ Ik ben het intussen al gewoon hehe;)
    En de auto is niet zó de moeite om te zien hoor:p
    Grts all!
  5. H&A:
    13 juli 2014
    Hello Stefan, eerst nog de finale mee-beleven... en dan 'on the road again' = goeie reis voor het volgend hoofdstuk ! Groetekes van ons uit Genk ;-)
  6. Uncle Saimon:
    14 juli 2014
    En de match Australië - Stefanvoet?. 3-3 en de verlengingen zijn nog bezig? Prachtige rush van u over het ganse land. Vergeet niet te scoren hè. En breng me een klein souveniertje mee, vb. Ayers Rock of het Bariere riff. Of de wereldbeker Beckpacken. Of als die verrekte douane er moeite mee heeft, gewoon een stel fijne herinneringen.
  7. Stefan Voet:
    23 juli 2014
    Merci'tjes!
    lol, ik zal een witte haai proberen, daar zullen ze wel geen moeite mee hebben;)