Perth 15-28 feb '14

1 maart 2014 - Perth, Australië

Zat 15 feb ‘14

Te vroeg wakker:/ maar daardoor wel iets productiever vandaag: wifi-dagje, ietsjes uitgebreider ingekocht,..
’s Avonds echt genoten! Simpel en goedkoop menutje gegeten met Alex en Julian. Daarna even goedkoop buiten zitten drinken terwijl we naar elkaars grappige en straffe geschiedenissen luisterden. Tot slot nog het blijkbaar gedeeltelijk gratis Perth Festival aan de overkant van de straat bezocht, waar we alvast gezellig naar de goede muziek konden luisteren. Een topavondje:)

17 dollar voor ne Kriek Lindemans :O

Zon 16 feb ‘14

Zalig rustig ontbeten/gebruncht en ’s namiddags met Alex en Alexis naar the beach;) Alleszinds dat was het plan want het weer stak er een stokje voor: nét nu bleef de zon verscholen achter de wolken en stak er een stevige bries op.
Dus maar doorgespoord naar Fremantle waar Alexis (die ik nu maar 1x per week zie omdat we beide werken) net gedaan had met werken. Zeer fijn op het kleine strandje gezeten, bijgepraat, video’tjes gemaakt en een paar gedronken. Kan niet anders, want moet gebeuren na alweer een goede werkweek en idem weekend!
Afgesloten met een cheap meal en wat gratis wifi in het hostel. Een superweekend:)

160220141680IMG_1166

IMG_1168160220141690

Perth, week 6

Maa 17 feb ‘14

Voor ne keer (en in tegestelling tot de vorigen) eens een maandag die meeviel: de tijd vloog vooruit, niet te veel stress. Zo moet het zijn:)

Na het werk dropte mijn Nieuw-Zeelandse supervisor me vlak voor Burswood Bridge. Waarover ik gewandeld ben naar Heirisson/Kangooroo Island. Daar leven die beestjes naar het schijnt in het wild. Helaas geen kangoeroes kunnen spotten omdat het nog wat te vroeg voor hun was:/ Wel een schilderachtig zicht van daaruit op de Swan River en de skyline van Perth.
Dan doorgewandeld naar de WACA Ground, de lokale cricket-tempel en zelfs wat foto’s kunnen nemen van binnenuit omdat de poort openstond:p

Eens terug met de Fransen de wekelijkse Domino’s Pizza gehaald (4 zelfs voor de prijs van 3, altijd chance met Alexis erbij in contrast met poor Alex:d) en een dessertje gegeten en gedronken van wat Alexis wééral op zijn house cleaning-werk gevonden had;)

170220141697170220141701

170220141710170220141712

170220141715170220141719

170220141723170220141730

170220141737

Din 18 feb ‘14

Waarom denkt iedereen toch dat ik Duitser ben:o Zelfs een dronken Brit om 6u smorgens:p
Net als gisteren een nieuw pendelmaatje op de trein: een hollander dan nog!

Na het werk rechtstreeks naar de cinema in Cannington shopping centre geweest voor cheap tuesday;) Last Vegas gezien, toppertje! En het kan aan mij liggen, maar in de film werden trouwens verdacht veel Stella’s gedronken:p
Daarna voor een paar uurtjes terug naar het hostel voor immediate sleep..

En wat verre verrassende telefoontjes en berichten op een weekdag als vandaag relativerend zijn en vooral deugd kunnen doen!;)

Onderweg op reis zie je zoveel verschillende mensen dat het je soms klein doet voelen. En je ontmoet op korte tijd (deze week bv.) fijne Zwitsers, Italianen, Nederlanders, Fransen, Filipijnen, Chilenen en natuurlijk Aussies (als ze in België zijn geweest was het altijd Bruges en/of Brussels. Enkel eentje die in Durbuy was geweest, memories;)), teveel input om op te noemen!

180220141738180220141739

Woe 19 feb ‘14

Halve dag met de reachtruck gereden, ookal zonder licentie:p
Voor de rest: ultravermoeiend.

190220141747

Don 20 feb ‘14

’s Avonds op de kamer een grote verrassing: 2 Belgen!:D De vrienden uit de provincie Luxemburg vierden hun allerlaatste nacht op Australische bodem alvorens naar Nieuw-Zeeland, Azië en terug naar België door te reizen. Zeer sympa kerels met loads of stories, na 1j in OZ en 10 maanden in Azië (met o.a. malaria:o). Ook voor hun is landgenoten zien een zeldzaamheid:p En zij zien er naar uit om terug te keren naar hun vertrouwde land (en prijzen!;d).

Vri 21 feb ‘14

Alweer weekend, de week is serieus voorbijgevlogen:o
s ‘Avonds gezellig, gedeeld gedinneerd en gebabbeld met Alex op het hostelterrasje vlakbij Perth Festival. Kennis gemaakt met de nieuwe kamergenoot: een Zuid-Afrikaan uit Londen die in de diamantsector zit, hij heeft zelfs een eigen filiaal in Antwerpen. Nu is hij in Perth omdat hij pas werkt in een diamantmijn ver ten noorden van de stad en daar zo eventjes 100.000 dollar per jaar verdient, oftewel 5500 euro per maand met de huidige koers!:o Na die cijfers te horen was het hoog tijd voor mij om (stikkapot) te gaan slapen:p

Belgische koekjes :)

Zat 22 feb ‘14

Uitgeslapen, 12 uur lang zelfs en dat was echt nodig:o
Verdomde Duitsers overal..
Bib-wifi (en eindelijk airco;o) en erna met Alex het Japan Festival op Forrest Place bezocht. Gepast eten en drinken, sfeervol en veel te zien;)

s ‘Avonds kwam Julian ook afgezakt naar eerst ons hostel en daarna ‘the (Irish) Shed’ voor een handjevol pintjes:d

220220141750220220141754

220220141756Genk = overal ;p

nagel op de kop:d

Zon 23 feb ‘14

Namiddag Alex overtuigd om met Julian en mij mee te gaan naar Hillary’s Beach. Zeer mooie strandlijn, gezellige quay en daarachter een zeer rijke hood met kasten van huizen, auto’s en boten!
We waren alledrie blij om nog eens een verfrissende duik te kunnen nemen onder de nog altijd veel te warme zomerse temperaturen:s de immer te dure ice cream was een (voor onze normen:p) luxueuze afsluiter van een opnieuw heerlijk geslaagd chillweekend!

P2230049P2230052

P2230059P2230060

P2230064P2230069

P2230072P2230073

Perth, week 7

Maa 24 feb ‘14

Vervelende maandagen, gelukkig een (wekelijks) Belgisch telefoontje en berichten om de sleur te breken;)
Afgesloten met cadeautjes van mijn Australische, ‘brick’-leggende, kamerkameraad intussen:) Altijd fin als er iemand begrijpt wat het werk is en als die dezelfde uren heeft.

Din 25 feb ‘14

Op trein en bus kan ik echt hyper-relax wegdromen met goede muziek in de oren=)
Na het werk fijntjes rustig met Alex geluisterd naar Charles Bradley die aan de overkant van de straat op Perth Festival speelde:p
En getting superexcited door de tijdschema aankondiging van Future Music Festival komende zondag! Goede dagafsluiter:)

Woe 26 feb ‘14

Intussen dagelijks after work-dinner en chat met Alex:)

Don 27 feb ‘14

No news, enkel dat Alexis veel geluk heeft want hij kan een paar nachten gratis in een huis van zijn bazin crashen:o

Vri 28 feb ‘14

Eindelijk vrijdag, een langverwacht weekend!
En omdat Alex morgen weeral kan werken (zijn best verdiende week in Perth), heb ik met mijn Chileense kamergenoot Gabriel en Ray nog eens een crazy night out gespendeerd;)

010320141766

1. Jef houben:
    2 maart 2014
    Stefan
    Zeer tof.Wist niet dat Begische producten daar ook al bekend zijn.
  2. Nicolas & Mathias:
    5 maart 2014
    Het is tof dat we zoveel leuke verhalen horen!
    We zijn jaloers op je T-shirt-weer! :(
    We wensen je verder veel plezier en veel geluk! :)
  3. Stefan Voet:
    8 maart 2014
    Dankjulliewel!
    Ik zal ze proberen te blijven laten komen;)
    Groetjes
  4. Nonkel Luc:
    13 maart 2014
    Dag Stefan, Zo te lezen heb je naast het werk ook nog veel vrije tijd om van het leven te profiteren. Zondag a.s. 16 maart gaan Evelyne en ik supporteren in Gent voor Essevee, zodanig dat Genk alsnog naar Play Off 1 kan. Veel groeten van ons allen.