NYE @ Kuta + Pemuteran, Bali 31 dec '13 - 1-2 jan '14

2 januari 2014 - Pemuteran, Indonesië

NYE @ Puban, Kuta

Din 31 dec ‘13

Om eerlijk te zijn dacht ik ‘s morgens dat ik om 00u zou slapen. Want de laatste dag van 2013 heb ik tot de ’s avonds gerust/gekronkeld in bed van de maag-, hoofd-, kaak- en vooral oorpijn:s

Rond 7pm, toen de eerste helft van de pijnen wat beter was, uit bed gekropen en met de anderen richting de Discovery Mall op Kuta Main Street gegaan. Net voor het begon te regenen vonden we daar tegenover een charmant Italiaans restaurantje  met een zeer goede en authentieke menu. Uitgebaat door een echte Siciliaan. En als een zaak gerund wordt door een Europeen merk je dat meteen aan het personeel, want die spreken dan wél goed Engels;p

Daarna naar het strand gegaan. Vanop Puban Beach hier hadden we een prachtig zicht op Kuta Main Beach en Seminyak. Het vuurwerk hier is toch wel een ‘klein beetje’ verschillend van dat in Europa. Hier steekt iedereen letterlijk overal de ganse dag vuurwerk af. Iedereen is ook letterlijk want dat gaat van zeer jong (+/- 4 jaar :o) tot oud! Strobo’s in het midden van een drukke straat, handvuurwerk langs de legerkazerne en het grootste geweld over het hele strand:O

Tegen middernacht waren we VOLLEDIG kletsnat uitgeregend op het strand. Dus hebben we het feest maar elders verdergezet net als heel veel anderen. Bij gebrek aan een goede pub of club (alleen buiten in de gietende regen) werd dit terug op hotel met de nodige drank en kaarten;)

NYE @ Kuta BeachNYE!!

NYE!NYE @ Kuta

NYE @ Kuta Beach:dnatste NYE ooit:p

Pemuteran, Bali

Woe 1 jan ‘14

Na heel wat transport- en betalingsgedoe en met veel bruikbare nieuwe info het hotel verlaten. Begonnen aan een 3 à 4u durende helse taxitrip (door vermoeidheid en veel pijn van oren) van zuid naar noord. Ons resort voor komende twee nachten ligt immers in het noord-westen van Bali. Niet ver van de ferry-crossing naar Java. Het resort & spa ging weer verder op het élan van de betere vorigen: rustiek gelegen (vlak aan zee dit keer met de bergen in de rug), knappe huisjes, vriendelijk personeel en een goed maar traag restaurant:p Met één verschil: amper volk! Het hotel en resto bijna voor ons alleen B)

Na de dinner toch maar gevraagd om me naar de dokter te rijden, want mijn beide oren zitten nu compleet dicht:s Deze kon goed Engels (meevaller) maar was uiteraard niet super-uitgerust. Waardoor ik enkel de juiste medicatie meekreeg.

Dag afgesloten met eerste keer wifi van het jaar. Rijkelijk te laat dus (zelfs voor het thuisfront:p) om de Nieuwjaarswensen in ontvangst te nemen!

Aneka Bagus Resort & Spa 4Aneka Bagus Resort & Spa 5

Aneka Bagus Resort & Spa 6Aneka Bagus Resort & Spa 8

Aneka Bagus Resort & Spa 9Aneka Bagus Resort & Spa 10

Aneka Bagus Resort & Spa 1Aneka Bagus Resort & Spa 2

Aneka Bagus Resort & Spa 7Aneka Bagus douche

Don 2 jan ‘14

Eindelijk nog een een écht (American) breakfast gegeten in plaats van de nasi altijd bij de vorige. Erna verder gerust onder het hemelse muggennet=) Vandaag 1 oor nog verstopt:/

Voor de club sandwich-lunch afgekoeld in het zwembad aan de rand van de zee. Inclusief taalles van Alexis:d Het ongerepte noorden van het eiland vinden we ook unaniem mooier dan het übertoeristische zuiden.

Ook eindelijk weer tijd gevonden om gezellig in m’n diary te schrijven=)
Buiten dat anderhalve oor ben ik nu wel in orde, maar ik kan soms toch niet voor de volle 100% van alles genieten met dat zintuig op halve sterkte:s Gelukkig ging het tegen het einde van de dag al wat beter...

Aneka Bagus Resort & Spa 3lunchtime

diary time:)